Różany pudding chia z jeżynami i borówkami

Śniadanie z dodatkiem róży, czyli moje trwające już jakiś czas uzależnienie. Do stosowanych już od jakiegoś czasu suszonych jadalnych płatków róży dokupiłam niedawno wodę różaną, dzięki której śniadaniowe puddingi nabierają jeszcze więcej aromatu, a do tego są bardzo zdrowe. Róża ma właściwości między innymi antydepresyjne, nie ma więc nic lepszego niż różany pudding z rana gwarantujący dobry humor na resztę dnia 😉

Składniki na dwie porcje

 

Składniki na masę

  • 400g jogurtu naturalnego, najlepiej gęstego lub typu greckiego
  • 1 najlepiej dojrzały banan
  • 1,5 łyżki nasion chia
  • 1 łyżeczka wody różanej  lub/i 1 łyżeczka suszonych jadalnych płatków róży (ja dodaję jedno i drugie)

Składniki na górę

  • garść borówek
  • garść jeżyn
  • łyżka orzechów piniowych
  • 2 łyżki komosy ryżowej
  • łyżeczka płatków róży do dekoracji (i do zjedzenie oczywiście)
  • ewentualnie syrop daktylowy, miód lub syrop klonowy

 

Przygotowanie

Składniki na masę (z wyjątkiem chia) zblendować. Na koniec wymieszać z nasionami chia i wstawić na minimum 15 minut do lodówki w celu stężenia.

Orzechy i komosę uprażyć na suchej patelni.

Chwilę przed podaniem posypać pudding orzechami, komosą i owocami, ewentualnie dosłodzić wierzch miodem lub syropem daktylowym czy klonowym.

 

A po więcej różanych inspiracji śniadaniowych zapraszam tutaj kokosowy pudding chia z różaną nutą i różane smoothie bowl.

 

Smacznego!

 

(1) Comment

  • Magda T.
    28/08/2017 at 20:56

    Wygląda nieziemsko, ale te łapki słodkie biją go na głowę 🙂